Hvem er vi?
Hver sommer omdannes Vesterbros KFUM og KFUK til et hostel: YMCA Interpoint Hostel Copenhagen. Hostlet har plads til 54 gæster ad gangen og modtager rejsende fra hele verden og i alle aldersgrupper. I år har vi åbent i syv uger fra den 11. juli til den 27. august 2025.
Hvorfor gør vi det?
Vi ønsker at skabe en hyggelig atmosfære og en god platform, hvorfra de rejsende kan tage ud og opleve København.
Vores ambition er at YMCA Interpoint Hostel skal bære tydeligt præg af at være et projekt, der giver en professionel oplevelse for vores gæster, og samtidig har en stærk menneskelig dimension båret af frivillige.

En aften på hostlet - sommeren 2022.
Hvad søger vi?
Vores sæson er fordelt på to leder-perioder. For at gøre det lettere og sjovere at være leder, ansætter vi to ledere til at passe hver periode, så I er to om glæderne og arbejdet.
Hvis du allerede kender en, du kunne tænke dig at være leder sammen med, så søg sammen. Det kan være din ven, din kæreste, din bror, bare I er et godt arbejdspar.
Du kan også søge alene, så finder vi en god lederpartner til dig.
Vi søger derfor ledere til hostlet, som har lyst til at arbejde i ca. 25 dage i perioden:
- Torsdag den 10. juli – søndag den 3. august
Søndag den 3. august – onsdag den 27. august (to ledere er fundet)
Datoerne mellem perioderne kan evt. flyttes en dag til hver side, hvis det passer kandidaterne bedre. Hvis I skal have fri en dag eller to i perioden plejer det også at kunne lade sig gøre. Skriv bare hvilke perioder, der passer dig/jer ansøgningen.
Hvad er lederens opgaver?
Som lederpar af YMCA Interpoint Hostel Copenhagen har I det overordnede ansvar for den daglige drift og for, at alt ”glider”. De daglige opgaver som check-in af gæster, rengøring, mv. vil der være fire til syv frivillige medhjælpere til at hjælpe med.
I vil være hovedansvarlig for, at opgaverne bliver løst tilfredsstillende, have ansvar for pengene, være problemknusere samt stå for medarbejderpleje af de frivillige medhjælpere.
I vil selvfølgelig blive sat grundigt ind i hvordan det hele fungerer. I vil bl.a. få udleveret en lille manual (light-SOP) forud for jeres periode, der beskriver hvordan alle de forskellige dele af den daglige drift fungerer.
Jeres første arbejdsdag vil være sammen med det forrige lederpar. Det første lederpar vil have den første dag sammen med udvalget torsdag den 10. juli, hvor der endnu ikke er gæster.
Hvad forventer vi?
Vi forventer at du:
- Er god til at bevare overblikket
- Er ansvarsfuld
- Har stærke erfaringer med frivilligt arbejde
- Taler og læser dansk (alternativt norsk eller svensk)
- Har gode engelskkundskaber
- Er venlig, imødekommende og har gå-på-mod
- Har lyst til at skabe en rar social ramme for medhjælpere og gæster
- Har lyst til at møde og omgås mange forskellige mennesker med forskellige nationaliteter
- Har lyst til at have din hverdag på hostlet, sammen med de frivillige.
Hvad tilbyder vi?
Vi kan tilbyde:
- 15.000 kr. + feriepenge per person for de ca. 25 dages arbejde
- Fri kost og logi
- Spændende feriejob i en god atmosfære
- Træning af jeres sprogkundskaber
- Praktisk ledererfaring til CV’erne
Flere spørgsmål?
Er du interesseret i at høre nærmere om stillingen eller har du spørgsmål, er du meget velkommen til at kontakte YMCA Interpoint Hostels udvalgsformand Jeppe Tanderup Kristensen på tlf. 2895 7233 eller
.
Har dette fanget din interesse, så send en ansøgning snarest muligt til:
!